Bel nu voor meer informatie: 0172-509077
CUSTOM JAVASCRIPT / HTML
Klantenonderzoek Sport & Recreatie
MICRA ondersteunt gemeenten en exploitanten bij het aanbieden 
van aantrekkelijke sportvoorzieningen en sportprogrammering
Laat uw sportvoorzieningen beter aansluiten op de behoeften en wensen van 
bestaande klanten (voor een hogere bezoekfrequentie) en 
potentiële nieuwe klanten (voor meer bezoekers)
Nu en in de toekomst.
Landelijke benchmark sportvoorzieningen
MICRA voert klanttevredenheidsonderzoek uit onder de bezoekers van allerlei soorten sportvoorzieningen (zoals zwembaden, sporthallen, gymzalen, sportcomplexen etc.)

We beschikken over een landelijke benchmark (een database met tienduizenden respondenten) die als ijkpunt dient voor zowel individuele accommodaties als voor gemeenten. 
Hoe goed is uw sportaanbod eigenlijk?
Wilt u weten hoe de kwaliteit is van uw sportvoorzieningen in vergelijking met die van andere aanbieders?

Als u geïnteresseerd bent in het antwoord op deze en andere vragen dan helpen wij u graag verder.
Doe de SCAN
Gratis deelname aan MICRA's Sportvoorzieningen Benchmark Spiegelonderzoek
In dit spiegelonderzoek bekijkt u uw eigen sportaanbod door de ogen van uw (potentiële) klant.

Uw scores worden vervolgens afgezet tegen MICRA's landelijke benchmark. Zo weet u hoe uw sportaanbod zich verhoudt tot vergelijkbare sportvoorzieningen.

Investeer 3 minuten en ontvang gratis een waardevolle Benchmark-rapportage met advies op maat.

Hoe werkt de scan?
  • Klik op de gele knop [START DE SCAN]
  • Vul de scan in 
  • Ontvang het gratis Benchmarkrapport
"Weet wat uw klant beweegt. Als u voorbij gaat aan 
de wensen van uw klanten, is het einde oefening."
Productinformatie:
Het Klanttevredenheidsonderzoek Sportvoorzieningen geeft u inzicht in:
  •  Wie zijn uw (potentiële) klanten?
  •  Waarop baseren zij hun keuze ? 
  • Hoe ervaren zij het huidige aanbod? 
  • Wat zien zij als sterke punten? 
  •  Wat zijn urgente verbeterpunten? 
  • Wat willen zij in de toekomst anders?
Het antwoord op deze vragen en onze concrete aanbevelingen laten uw aanbod beter aansluiten op de behoeften van uw doelgroep. Dat is hoe u het verschil maakt.
Wat levert het op voor exploitanten?
Klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijke opstap naar: 
1. Een meer klantgerichte organisatie
2. Een beter bedrijfsresultaat
Wat levert het op voor gemeenten?
Klanttevredenheidsonderzoek is onmisbaar om te komen tot een aantrekkelijk sportaanbod en
daarmee het realiseren van diverse gemeentelijke beleidsdoelen: 
1. Activeren van een zo breed mogelijk publiek 
2. Bevorderen van de sociale cohesie
3. Creëren van een aantrekkelijkere woonomgeving
4. Faciliteren van topsport
MICRA biedt onderzoek aan op verschillende niveaus
MICRA staat voor: 
Research based consultancy
Maatwerk
MOA-geregistreerd bureau
 Return on Investment
Voordelen van onze aanpak: 
MICRA is gespecialiseerd in onderzoek in de sport- en recreatiebranche
Benchmarkmogelijkheden:
uw resultaat wordt vergeleken met dat van vergelijkbare sportvoorzieningen
Een gevalideerde onderzoeksopzet die onder meer door Sportfondsen Nederland en Sportbedrijf Rotterdam* wordt gebruikt
* Rotterdam is door Vereniging Sport en Gemeenten en NOC*NSF verkozen tot sportgemeente van 2018 


Wat klanten over MICRA zeggen:
Marketing Manager Sportfondsen Nederland B.V. 
Jeroen van den Akker
 "Waardevolle Benchmark"
"...waardevolle beleidsinformatie en de mogelijkheid het eigen resultaat te spiegelen aan de Benchmark." 

Directeur Sportbedrijf Rotterdam

Ronald van Ombergen
 "Geslaagd Resultaat"
"...goede voorbereiding, samenwerking en een geslaagd resultaat. Bijzonder tevreden over MICRA en het ons begeleidende team"
Radboud Universiteit, Faculteit Sociale Wetenschappen
Prof. dr. A. Cillessen
 "Highly Recommended"
"...expert knowledge of survey research, from the design of the study to the reporting. I highly recommend MICRA to other organizations"
Veel gestelde vragen
Is onderzoek naar  klanttevredenheid nuttig voor mijn organisatie?
Geen enkele organisatie, groot of klein, kan overleven als het de klant niet centraal stelt. Goed klanttevredenheidsonderzoek inventariseert niet alleen de wensen en behoeften van klanten maar vertelt u ook welke verbetermaatregelen de hoogste prioriteit hebben. 
Hoe weet ik dat MICRA's onderzoek daadwerkelijk mijn klanttevredenheid verbetert? 
MICRA’s onderzoeksinstrumentarium is breed inzetbaar. In het samenstellen van de vragenlijst en in onze analyses zijn wij echter heel specifiek. Dat wil zeggen dat wij steeds kiezen voor een onderzoeksopzet die optimaal aansluit bij uw concrete doelstellingen.
 
Belangrijk is ook dat return-on-investment voorop staat bij het formuleren van de aanbevelingen die uit ons onderzoek volgen. Met die aanbevelingen gaat u aan de slag. Dat geeft u geen garantie, maar de kans dat de klanttevredenheid daadwerkelijk verbetert is hiermee wel het grootst. 
Welke onderwerpen komen in het onderzoek terug?
In de enquête komen juist die onderwerpen aan bod die direct van invloed zijn op de klanttevredenheid en -loyaliteit. Daarnaast levert het klanttevredenheidsonderzoek belangrijke performance indicators op voor de klantgerichtheid van uw organisatie. Dit vanuit het perspectief van degenen om wie uw organisatie draait, of in ieder geval zou moeten draaien: uw klanten.
  
De vragenlijst is zo opgezet dat de klanten worden gestimuleerd om niet alleen aan te geven hoe ze elk van de aspecten beoordelen maar ook om hun antwoorden toe te lichten, zodat er aanknopingspunten voor verbeteringen naar voren komen.
Hoe lang duurt een onderzoek van intake tot presentatie van de resultaten?
Afhankelijk van de scope van het project kan het binnen drie tot zes weken zijn afgerond en kunt u aan de slag met de onderzoeksresultaten.
Copyright 2019 MICRA.
All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Privacy statement